lördag 19 augusti 2017

Lugnet hos mig

Nuförtiden infinner sig lugnet ungefär en dag varannan vecka.
Igår när jag började skriva detta trodde jag att det var en sådan dag. Men tji fick jag, det hände oväntade saker i vårt land.

Men idag verkar lugnet ha infunnit sig igen för en stund, hos mig.
Tyngden kring hjärtat är för tillfället försvunnen.

När tyngden finns där känns det mesta meningslöst och fokusering och koncentration är lika med noll.
Ingenting får då störa tystnaden, inte TV:n, inte radion, datorn har jag däremot gärna som sällskap när hjärtat känns som en sten.

Idag ska jag inte hälsa på mamma.
Idag känner jag mig trygg i att hon mår bra också utan mig.

Jag vill ta vara på stunderna utan tyngd kring hjärtat, de som återkommer ungefär en dag varannan vecka, stunderna när mamma är helt som förr.

Hur mycket nyttigt jag åstadkommer en dag som denna vet jag inte, men jag orkar i alla fall försöka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar